STREFA ROZWOJU ZAWODOWEGO |
Lp. |
ZADANIA |
FORMY REALIZACJI |
TERMIN |
DOWODY REALIZACJI, UWAGI |
Organizacyjna |
1 |
Zapoznanie się z procedurą zdobywania awansu zawodowego |
Analizowanie przepisow, aktów prawnych dotyczacych awansu zawodowego (ustawa - Karta Nauczyciela i rozporządzenie) |
VIII - IX 2003r. |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania - plan rozwoju zawodowego |
|
2 |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły |
- Zapoznanie się z dokumentacją szkoły, protokołami RP, wytycznymi na nowy rok szkolny, wewnątrzszkolnym systemem oceniania. - Praca przy tworzeniu i wdrażaniu planu dydaktyczno - wychowawczego |
VIII - IX 2003r. |
|
|
3 |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły |
- Współpraca z rodzicami w ramach kontaktów z "trójką klasową" i ze wszystkimi rodzicami. - Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, - Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania - Współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój dzieci. |
W ciągu 3 lat |
|
|
4 |
Opieka nad klasopracownia polonistyczną |
Uaktualnianie dekoracji klasy (rocznice urodzin, śmierci i ważnych dat z życia autorów lektur klas I - III gimnazjum |
W ciągu 3 lat |
|
|
5 |
Dokumentowanie planu rozwoju |
Gromadzenie dokumentów świadectw, zaświadczeń i scenariuszy |
Praca ciągła |
|
|
6 |
Współpraca z samorządem lokalym i wybranymi instytucjami |
Stała współpraca z TPD, PPP, Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
Praca ciągła |
|
|
7 |
Organizacja warsztatu pracy |
- Kompletowania filmoteki wykorzystywanej do realizacji programu - Opracowanie scenariuszy, lekcji, tekstów i materiałów pomocniczych - Gromadzenie materiałów związanych z komputerami i Internetem, przydatnych w pracy nauczyciela - Systematyczne zapoznawanie sie z ofertą wydawniczą |
W ciągu 3 lat |
|
|
8 |
Rozwijanie własnej wiedzy na temat prawa oświatowego, organizacja placówek oświatowych reformy oświaty |
- Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty - Lektura publikacji w Internecie na stronach Ministerstwa Oświaty i serwisach edukacyjnych - Przypomnienie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole |
W ciągu 3 lat |
Rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego |
|
9 |
Projekt sprawozdania |
Opis realizacji planu rozwoju |
VI - 2006r. |
|
Osobista |
1 |
Wstępna ocena własnych umiejętności, poziomu dydaktycznego i intelektualnego |
- Skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów oceniających moją pracę - Uświadomienie sobie własnych niedoskonałości w pracy wymagających poprawy |
VIII - IX 2003r. |
|
|
2 |
Udział w różnych formach kultury |
- Organizowanie klasowych i zakładowych wyjazdów na imprezy kulturalne (koncerty, teatr, kino) |
W ciągu 3 lat |
Prowadzenie rejestru |
|
3 |
Lektura literatury pięknej |
Zakupy indywidualne |
W ciągu 3 lat |
Prowadzenie rejestru, wykaz z kart bibliotecznych |
|
4 |
Wewnątrzszkolne samodoskonalenie |
- Bieżąca analiza własnej pracy - Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych formach samodoskonalenia |
W ciągu 3 lat |
|
|
5 |
Uzupełnienie dodatkowych kwalifikacji |
Kursy |
W ciągu 3 lat |
|
|
6 |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej |
- Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej - Ciągła lektura prasy komputerowej - Zapoznanie się z literaturą |
Praca ciągła |
|
|
7 |
Dzielenie się swoją wiedzą |
- Aktywna praca w zespole samokształceniowym - Kreatywna rola przy tworzeniu dokumentów szkolnych: programu wychowawczego szkoły, systemu oceniania, regulaminu szkolnego - Przygotowanie materiałów szkoleniowych publikowanych w ODN w Ostrołęce, w bibliotece pedagogicznej, biuletynie międzyszkolnego zespołu samokształceniowego - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli |
W ciągu 3 lat |
|
|
8 |
Podejmowanie dodatkowych zadań w szkole |
- Aktywne uczestnictwo w akcjach charytatywnych |
Praca ciągła |
|
|
9 |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych |
- Stosowanie nowych metod rozwijających umiejętności interpersonalne zarówno u uczniów jak i nauczycieli |
W ciągu 3 lat |
|
|
10 |
Dalsza droga rozwoju |
Podsumowanie rocznej pracy w ramach stażu. Zestawienie sukcesów i porażek. Doskonalenie własnej osobowości i pracy z młodzieżą |
Praca ciągła |
|
Dydaktyczna |
1 |
Korzystanie z dorobku innych nauczycieli i pedagogów |
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli |
W ciągu 3 lat |
|
|
2 |
Dzielenie się własnym doświadczeniem |
Prowadzenie zajęć otwartych, przygotowanie publikacji do prasy |
|
|
|
3 |
Analiza własnej działalności |
Ocena skuteczności oddziaływania własnych narzędzi pedagogicznych. Korzystanie z ewaluacji poszczególnych działań dydaktycznych i pedagogicznych |
Praca ciągła |
|
|
4 |
Organizacja warsztatu pracy |
Dbanie o aktualność deklaracji dydaktycznych. Wykonywanie materiałów i środków dydaktycznych. Współpraca z biblioteką. |
Praca ciągła |
|
|
5 |
Inicjatywy kulturalne |
Przygotowanie wieczornic poetyckich, odwiedzanie miejscowego muzeum |
W ciągu 3 lat |
|
|
6 |
Innowacje pedagogiczne |
Lekcje w pracowni informatycznej |
|
|
|
7 |
Wewnątrzszkolny zespół humanistyczny |
Stworzenie wewnątrzszkolnego zespołu bloku humanistycznego i aktywna działalność |
|
|
|
8 |
Lektury metodyczne z zakresu wiedzy merytorycznej |
Prowadzenie rejestru przeczytanych pozycji metodycznych i przedmiotowych |
|
|
|
9 |
Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji |
Kursy kwalifikacyjne |
|
|
|
10 |
Porzerzenie wiedzy i umiejętności dydaktycznych |
Udział w warsztatach szkoleniowych |
W zależności od harmonogramu warsztatów |
|
Wychowawczo - opiekuńcza |
1 |
Organizacja pracy w nowym roku szkolnym w sferze wychowawczej |
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań wychowawcy. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Opracowanie planu spotkań z rodzicami, imprez klasowych |
VIII - IX 2003r. |
|
|
2 |
Współpraca z rodzicami |
Spotkania i pedagogizacja wg przyjętego planu spotkań. Wygłaszanie referatów na temat zagrożeń (alkohol, narkotyki, przemoc w szkole), sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom, pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych |
Praca ciągła |
|
|
3 |
Inicjatywy wychowawcze pozalekcyjne |
Zwiedzanie ekspozycji w Muzeum Regionalnym, wyjazdy poza miasto: wycieczka, biwak, wyjazd na basen |
W ciągu 3 lat |
|
|
4 |
Współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie spraw wychowawczych |
Codzienne kontakty z pedagogiem szkolnym. Udział w zajęciach z grupą uczniów dyslektycznych i dysgraficznych. Kierowanie na badania do PPP uczniów mających trudności. Przeprowadzenie programu "Siedem Kroków" |
W ciągu 3 lat |
|
|
5 |
Edukacja regionalna |
Kontynuowanie planu wycieczek pieszych i rowerowych po najbliższej okolicy. Poznanie naszego regionu, obyczajów i kultury Kurpiów |
|
|
|
6 |
Edukacja samorządowa |
Wizyta w Starostwie Powiatowym, poznanie instytucji administracyjnych funkcjonujących w Przasnyszu |
VI - 2004 r. |
|
|
7 |
Godziny wychowawcze |
Ustalenie z udziałem uczniów tematyki godzin wychowawczych. Przeprowadzenie ankiety na temat problemów wychowawczych w klasie. |
IX - 2003r. |
|
|
8 |
Prezentacja klasy poza środowiskiem |
Udział w konkursach zespołowych. Nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami np.: podczas wycieczek, biwaków. |
Cały czas |
|
|
9 |
Uczestnictwo w różnych formach kultury |
Oglądanie spektakli przygotowanych przez Kółko Teatralne przy MDK. Wycieczka do Warszawy, zwiedzanie Zamku Królewskiego i obejrzenie spektaklu w Teatrze Polskim |
W ciągu roku |
|